Siemens wdroży ETCS poziomu drugiego na liniach kolejowych w Chile. Łącznie producent dostarczy i zainstaluje system na prawie 90 km linii kolejowych w tym kraju.
W ramach przedsięwzięcia na rzecz rozwoju infrastruktury kolejowej w Chile firma Siemens Mobility otrzymała od EFE Trenes de Chile, chilijskiego operatora kolejowego, pierwsze zlecenie na realizację projektu europejskiego systemu sterowania pociągami poziomu 2 (ETCS L2) w tym kraju. Ten zaawansowany system będzie działał na przełomowej platformie DS3, zaprojektowanej specjalnie dla aplikacji o poziomie integralności bezpieczeństwa 4 (SIL4) i będzie to pierwsze wdrożenie Signaling X w Ameryce Łacińskiej. Ta nowa generacja platformy sygnalizacyjnej, integruje systemy blokad, sygnalizacji i sterowania w scentralizowanym, zwirtualizowanym centrum danych.
Projekt ten obejmuje wdrożenie zaawansowanych systemów sygnalizacji na odcinku 87 kilometrów projektów Tren Alameda-Melipilla (61 km) i Tren Santiago-Batuco (26 km), które są obecnie realizowane. Siemens Mobility zajmie się projektowaniem, dostawą, instalacją i oddanie tych systemów do użytku w ramach pięcioletniego projektu, po którym nastąpi dziesięć lat kompleksowej konserwacji.
– Jesteśmy zaszczyceni, że możemy kierować tym kluczowym projektem w Ameryce Łacińskiej, wprowadzając po raz pierwszy do tego regionu naszą najnowocześniejszą technologię Signaling X i wyznaczając nowe standardy w zakresie eksploatacji i wydajności kolei. Doświadczenie i zaawansowane rozwiązania Siemens Mobility torują drogę dla przyszłych działań w zakresie cyfryzacji, umożliwiając zrównoważoną i wydajną eksploatację kolei. Doceniamy zaufanie, jakim obdarzyła nas firma EFE jako lidera rynku technologii kolejowych i sygnalizacyjnych, oraz uznanie naszego sprawdzonego doświadczenia i możliwości technologicznych – powiedział Marc Ludwig, dyrektor generalny ds. infrastruktury kolejowej w Siemens Mobility.
Cyfrowa technologia sygnalizacyjna dla Ameryki Łacińskiej
Pierwszy projekt Siemens Mobility z pakietu Signaling X w Ameryce Łacińskiej obejmuje instalację i uruchomienie najnowszych systemów sygnalizacyjnych European Train Control System Level 2 (ETCS L2) wzdłuż dwóch kluczowych tras kolejowych. Ponadto inicjatywa ta stanowi drugi ważny projekt Siemens Mobility w zakresie ETCS Level 2 w Ameryce Łacińskiej, po niedawnym sukcesie firmy w zdobyciu największego w historii regionu kontraktu na tę zaawansowaną technologię w São Paulo w Brazylii, co podkreśliło jej wiodącą pozycję w zakresie innowacji i silne zaufanie, jakim cieszy się wśród klientów.
ETCS Level 2 to system sygnalizacji, który ułatwia ciągłą komunikację między pociągami a urządzeniami przytorowymi, zwiększając w ten sposób wydajność operacyjną. Ta innowacyjna infrastruktura obejmuje zaawansowane urządzenia blokujące, urządzenia przytorowe, centra kontroli ruchu i systemy pokładowe dla 32 pociągów i będzie działać na platformie DS3 zaprojektowanej specjalnie dla zastosowań SIL4. Konfiguracja komunikacyjna wykorzystuje technologię 4G-LTE z możliwością przyszłej obsługi 5G, ustanawiając nowy standard innowacyjności i wydajności kolei w Chile. Technologia ta przynosi szereg korzyści: zmniejsza liczbę wymaganych systemów sterowania ruchem kolejowym, upraszcza konserwację systemu i stwarza warunki do przyszłej rozbudowy.
Obsługa klienta i wpływ strategiczny
Kompleksowa dziesięcioletnia umowa serwisowa zapewnia ciągłe wsparcie poprzez usługi cyfrowe, zarządzanie aktywami i rozbudowane strategie konserwacji, obejmujące utrzymanie zapobiegawcze, naprawcze i prognostyczne. Ponadto Siemens Mobility planuje utworzyć regionalne centrum kompetencji (CoC) ds. konserwacji oprogramowania w ramach tej umowy, wspierając w ten sposób przyszłe projekty w całej Ameryce Łacińskiej.
Projekty kolejowe dla Melipilli i Batuco są częścią strategicznego planu EFE, wykorzystującego technologię ETCS Level 2 jako standard dla przyszłych rozbudów.
Lider w Ameryce Łacińskiej
Siemens Mobility ugruntował swoją pozycję lidera w Ameryce Łacińskiej dzięki przełomowym projektom, które napędzają modernizację i cyfrową transformację transportu kolejowego. Po zbudowaniu pierwszej w pełni zautomatyzowanej linii metra na kontynencie (GoA4), firma nadal wyznacza nowe standardy, realizując najbardziej zaawansowane inicjatywy w zakresie elektryfikacji, automatyzacji i cyfryzacji w Meksyku, Dominikanie, Peru, Ekwadorze, Kolumbii, Brazylii, Argentynie i Chile. Dzięki tym projektom Siemens Mobility wnosi znaczący wkład w wydajność, bezpieczeństwo i zrównoważony rozwój transportu kolejowego w całym regionie.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.